Siyahlı Kadın/The Woman in Black - Atakan Göktepe

30 Mart 2012 Cuma

Siyahlı Kadın/The Woman in Black



Yapım: 2012 - İngiltere
Tür: Dram Gerilim Korku
Süre: 95 dakika
Yönetmen: James Watkins
Oyuncular: Daniel Radcliffe, Ciaran Hinds, Roger Allam, Janet McTeer, Victor McGuire, Emma Shorey, Sophie Stuckey, Aoife Doherty
Görüntü Y.: Tim Maurice-Jones
Senaryo: Susan Hill (kitap), Jane Goldman

Gotik korku filmi dediğinde önce bir duracaksın. Rebecca'dan itibaren başlayan (daha öncesinde de vardı ama Rebecca türün tipik çoğu özelliğini aynı anda taşır) bu tür beni hep can evimden vurur. Bu türe çok değer veririm ve bu türde yapılıp da güzel olmayan filmler için çok sinirlendirim açıkcası.
Ne yalan söyleyeyim The Woman in Black için çok fazla beklentim yoktu. Daniel Radcliffe'in Harry Potter'lığı üstünden atmak için aldığı klasik hayalet hikayelerinden sandım. Evet, kitabı okumasam da biliyordum ve 1989 yapımı TV filmini de izlemiştim ama yine de etkileyici bir şey beklemiyordum. İşte o noktada yanılmışım.


Size konuyu hemen şöyle özetleyeyim: Arthur Kipps eşini kaybetmiş bir avukattır. Bu kayıp, işinde başarısız olmasına da neden olur. Patronu ona son bir şans verir. Bu işi başarması işinin garantisi olacaktır. Kipps de bunu küçük oğlu için yapmak zorundadır. Eel Bataklığı Evinde, ölmüş Alice Drablow'un belgelerini incelemesi gerekir ama evde kötülük kol gezmektedir.
Filmin 1989 versiyonuna göre birçok artısı ve eksisi var. Mesela 1989 versiyonundaki o mezarlıklar ve ölülü ortamlar, korku filmi müptelası olarak benim çok hoşuma gitmişti. Ürkmeyle zevk alma arasında çok hoş bir duygu hissetmiştim. Bu filmdeki mezarlıklardan açıkcası zerre kadar etkilenmedim. Mesela eski versiyonda "Siyahlı Kadın" daha iyi ve etkin kullanılmıştı ve o filmin finali daha iyiydi. Ama ben bunu da sevdim.
Açıkcası karşımda hala bir Harry Potter vardı. Ben Radcliffe'le Arthur Kipps rolünü bağdaşlaştıramadım. 10 yıl sen Potter olarak izle sonra gel de ki bu Arthur Kipps. Bana o başka bir karakter gibi gelmedi. Sanki Daniel Radcliffe değil de Harry Potter kostüm giymiş ve bir filmde oynamıştı. Bununla beraber son Harry Potter filminde Aberforth Dumbledore'u oynayan Ciaran Hinds, Radcliffe'e eşlik ediyor. Benim Agatha Christie's Marple dizisinin "The Murder at Vicarage bölümünden aşina olduğum Janet McTeer da oyuncu kadrosunda.
Çok iyi bir gerilim olsa da bence kusursuz bir korku filmi değildi. IMDb puanı 6.8'miş. '89 versiyonunun puanı, bir TV filmi olmasına rağmen, 7.4. The Woman in Black performanslar, mekânlar ve müziklerin şerefine benden 7.3 alır.

Hayalet öğeleri filmde güzel kullanılmış.

 Daniel Radcliffe ve Janet McTeer

 Filmde çocuk ve oyuncaklar kavramlarına çok güzel ağırlık verilmiş. O eski ve suratsız oyuncaklar çok güzel kullanılmış.

 Tim Burton'dan alışık olduğumuz, kara filmin içine aydınlık ve çok renkli sahneler koyma olayı burada da vardı, güzel bir açılış sahnesiydi ama çok da vurucu değildi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder